Over ons

Advocatenkantoor Jacobs is zowel gevestigd in Waalre als in Bladel (op afspraak).
Aan het kantoor is een advocaat verbonden, alsmede een ervaren incasso-afdeling, bestaande uit drietal medewerksters.

Het kantoor bestaat sedert begin 1995, mede als voortzetting van een incasso-bureau, dat al bestaat sedert 1972.

Het kantoor richt zich qua werkzaamheden met name op die rechtsgebieden, waar bet bedrijfsleven in de dagelijkse praktijk tegen aan kan lopen: incasso-problemen als gevolg van niet-betalende debiteuren en arbeidsrechtelijke problemen/vragen.
Daarnaast is het kantoor uiteraard volledig thuis in het gewone overeenkomstenrecht, nu dat immers de basis vormt van menig incasso-geschil, en ook van het arbeidsrecht.

De medewerkers van het kantoor zijn ervaren en het kennisniveau van de medewerkers garandeert U een kwalitatief hoogstaand advies. Het kantoor is voorts lid van de Orde van Advocaten, de Nederlandse Vereniging van Rechtskundig Adviseurs, alsmede de Vereniging van Incasso-Advocaten (VIA). De VIA is een specialistenvereniging van incasso-advocaten.

Dit alles garandeert U een goede prijs-/kwaliteitverhouding, alsmede een professionele en adequate behandeling van Uw vragen en opdrachten.

Mochten er naar uw mening toch gronden zijn om te klagen, dan is het goed te weten dat ons kantoor beschikt over een klachtenregeling en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering:

Kantoorklachtenregeling Advocatenkantoor Jacobs
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
• klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde en klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
• klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
• klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;
Artikel 2 toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Advocatenkantoor Jacobs en de cliënt.
2. Mr. H.G.J. Jacobs draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
1. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
2. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
3. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
4. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
5. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan de bevoegde rechter, of – indien van toepassing – aan de Deken van de Orde van Advocaten.
Artikel 5 interne klachtprocedure
1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. H.G.J. Jacobs, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.